Bästa delen av 10 orsaker att hata dig

Vem har inte sett filmen "10 orsaker att hata dig", den ligger så lätt på min topp 10 lista iaf, vet inte hur många gånger jag sett den.
Är ett Shakespeare fan och gillar hur dom gör om gamla klassiker till nya moderna men samtidigt lyckas hålla sig så bra till historien och få det att funka.

Här är iaf dikten Kat läser i filmen, såååå min favorit scen :)

I hate the way you talk to me,
and the way you've cut your hair,
I hate the way you drive my car,
and I hate it when you stare,

I hate your big dumb combat boots,
and the way you read my mind,
I hate you so much it makes me sick,
it even makes me rhyme,

I hate the way you're always right,
and I hate it when you lie,
I hate it when you make me laugh,
even worse when you make me cry,

I hate it when your not around,
and that fact you didn't call,
but mostly I hate that I don't hate you,
not even close, not even a little bit.
Not even at all.


ÅÅÅÅh så bra!
Och sen stormar hon ut ur klassrummet..

Tänk om kärlek kunde vara som på film ibland, att man får det där lyckliga slutet ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0